.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیانیه حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی؛
جايگاه واقعي هفته دفاع مقدس كجاست؟
امروز جبهه دشمن علاوه بر سلاح هاي مرگبار فيزيكي به سلاح هاي مخرب فكري هم مجهز شده است و دشمن به جاي تصرف خاك به تصرف فكر و عقیده رفتار اجتماعي و سست كردن اعتقادات مردم ...
جايگاه واقعي هفته دفاع مقدس كجاست؟


با سلام و درود فراوان به ارواح طيبه شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي و در راس آنها امام شهيدان (ره) مدتي است كه اين سوال مطرح است كه منهاي علائق و گرايشات سياسي يا حزبي و طرفداري از اين و آن جايگاه هفته دفاع مقدس واقعاً كجا است؟

دكتر محسن رضايي در دو مصاحبه اظهار داشتند كه ما به جاي شروع جنگ توسط دشمن، بهتر بود جشن پيروزي اتمام جنگ را در مرداد ماه برگزار مي كرديم. مزايايي كه اين تصميم داشت را نيز بر شمردند ولي سوال اصلي اين است كه تصميم اعلام شروع جنگ به عنوان هفته دفاع مقدس در كجا و در چه زماني گرفته شد و آيا در زمان فرماندهي ايشان اين تصميم بر خلاف ميل و نظر ايشان گرفته شد؟

قطعاً در آن زمان شايد حساسيت موضوع تا به اين حد قابل درك نبود و مسئله ختم جنگ و بحث سر كشيدن جام زهر توسط حضرت امام (ره) به موضوعي براي مناقشه بين دست اندركاران و فرماندهان جنگ تبديل نشده بود، اين تصميم كه شروع جنگ به عنوان هفته دفاع مقدس اعلام شود اتخاذ شد. اما آيا اگر استدلال آقاي رضايي صحيح باشد مي توان نسبت به تغيير هفته دفاع به هفته جشن پيروزي اقدامي نمود و دست اندركارن به اين تغيير قانع خواهند شد؟

تحقيقاً‌ در غزوات صدر اسلام هرگز شروع درگيري با نيروهاي دشمن جشن گرفته نشد، بلكه ختم پيروزمندانه آن بوده است كه موجبات شادی سپاه اسلام را فراهم آورده است. مثال واضح آن غزوه خندق است كه در شرايط كاملاً تدافعي براي جلوگيري از حمله دشمن اتفاق افتاد و وقتي آن ضربت تاريخي توسط اميرمومنان (ع) بر عمربن عبدود وارد شد و پاهاي منحوس آن جرثومه تباهي و عناد درو شد و آن عكس العمل فوق العاده زيبا و خداجويانه حضرت امير در ارتباط با كنترل نفس و خشم نشان داده شد، پيامبر اعظم (ص) با اعلام ضربه اي كه علي (ع) در روز خندق وارد آورد از عبادت تمام جن و انس برتر است جشن پيروزي را اعلام كرد و اين روز براي شكر گزاري انتخاب شد.

اگر استدلال فوق براي فتح مكه هم صحيح باشد كه هست و فتح مكه به عنوان روز افتخار مسلمين و جشن و شادي مومنان و هزيمت و نابودي و تسليم كامل جبهه كفر انتخاب شد، بايد پذيرفت كه در مورد مسئله ختم پيروزمندانه جنگ هم تحقق عملي صلح بايد ملاك قرار مي گرفت و استدلال آقاي رضايي در اين مورد كاملاً صحيح است، مگر اينكه موارد ديگري مطرح بوده باشد كه هنوز ابراز نشده و روي آن تحليلي صورت نگرفته است.

با اين وجود هفته دفاع مقدس نشاني از اقتدار ملتي در هشت سال دفاع از اسلام، كشور و مردم مسلمان ايران دارد كه صحنه جبهه هاي نبرد را به صحنه عرفان عملي رزمندگان غيور اسلام تبديل كرد و بخش عظيمي از نيروهاي ايران اسلامي عملاً نشان دادند كه اگر در زمان سيد الشهداء (ع) حضور مي داشتند قطعاً به نداي هل من ناصر ايشان جواب داده و از ياري كنندگان آن حضرت محسوب مي شدند. شهداء گرانقدر اسلام نشان دادند كه جان در مقابل دفاع از اسلام عزيز كمترين ارزش را دارد و پذيرش و تحمل سختي هاي ظاهري براي اتصال به محبوب نه تنها ترس آور نيست بلكه لذت بخش نيز مي باشد.

دشمن در صدد است تا اين روحيه را از جوانان غيور و مردم ما بگيرد و آن را علناً اعلام كرده است كه با حيل مختلف بين جوانان و عشق آنان به امام حسين (ع) فاصله ايجاد كند. دشمن مي خواهد كه حتي بر روي ملودي هاي عزاداري كار كند و با وارد ساختن آهنگ هاي غربي و نواهاي مربوط به ترانه هاي فاسد زمان طاغوت به متن عزاداري امام حسين (ع) عشق معنوي عزادار با امام (ع) را تحت الشعاع قرار بدهد. لذا فرماندهان فرهنگي جامعه كه متشكل از روحانيت عزيز و هوشيار و دست اندركاران وزارتخانه هاي مسئول و اساتيد شريف دانشگاهها مي باشند با بصيرت به اين موضوع بپردازند كه راهكارهاي مقابله با اين جنگ نرم دشمن چيست و چگونه بايد با آن جهاد نمود؟

امروز جبهه دشمن علاوه بر سلاح هاي مرگبار فيزيكي به سلاح هاي مخرب فكري هم مجهز شده است و دشمن به جاي تصرف خاك به تصرف فكر و عقیده رفتار اجتماعي و سست كردن اعتقادات مردم و بخصوص جوانان نيز فكر كرده است و با استفاده از ابزارهايي نظير مد و مواد مخدر و تحريك جنسي جوانان و تنش زايي هاي بي مورد سياسي و اختلاف افكني بين نيروهاي فعال در جامعه و تشكيل جبهه فتنه براي تضعيف جايگاه ولايت فقيه بر روي اين مسئله سرمايه گذراي كلان كرده است. آيا هفته دفاع مقدس نمي تواند يك شروع هوشمندانه اي باشد براي ناكارآمد كردن طراحي هاي دشمن؟

هفته دفاع مقدس زماني مي تواند به احسن وجه گرامي داشته شود و دل امام (ره)، رهبري معظم انقلاب، شهداي گرانقدر اسلام و كليه مومنان شاد شود كه نيروهاي خدوم و دلسوز در جبهه فرهنگي بتوانند با برنامه ريزي هاي مستمر توفيق را از دشمن سلب و توپ را در زمين حريف به بازي در بياورند و با جلب و جذب و نيرو گيري از جبهه دشمن خطر را براي كيان و اقتدار آنها به صدا در بياورد. تحقق ايده امام (ره) و رهبري معظم انقلاب مبني بر يد واحد بودن نيروهاي داخلي و پرهيز از اختلاف و بي اثر كردن فعاليت هاي تفرقه افكنان و رفع فتنه ها بخصوص فتنه عظيم جنگ نرم و مخملي مي تواند پاسخ شيريني به توقعات مردم از هفته دفاع مقدس باشد.

حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي شاخه مازندران ضمن گراميداشت اين هفته مقدس و آرزوي توفيق هر چه بيشتر رزمندگان اسلام در زدن تو دهني به جبهه كفر و نفاق علي الخصوص اسرائيل خبيث و ضمن محكوم كردن مجدد فعاليت ضد فرهنگي دشمن براي سوزاندن و زير پاگذاشتن مقدس ترين كتاب آسماني تمام اديان الهي يعني قرآن كريم و آرزوي اضمحلال و ايجاد بحران بيشتر در جبهه كفر و الحاد اين روز بزرگ را به ساحت امام عصر (عج) و رهبري انقلاب، رزمندگان سلحشور اسلام و مردم شريف ايران اسلامي تبريك و تهنيت عرض نموده و مجد و عظمت دنياي اسلام و تحقق حاكميت اسلام ناب محمدي (ص) را از درگاه احديت مسئلت مي نمايد.

حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي- شاخه مازندران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 شهريور 1389
گجائي شمال نيوز مدتي پيدات نيست.اخبارهات بيشتر دوغ شد نگاه منتقدانه شما در استان كم پيداست.نبودي در جلسه آموزش وپرورش فياضي آنچنان از خبر استخدام آموزش وپررورش انتقاد كرد وگفت: همه حرفها شمال نيوز دروغ بود وبهتر است رسانه ها واقع بين باشند.حضورتان شديدا كم رنگ است.درست است كه بعضي مواقع از جند مسئول جانبداري مي شود به خاطر لابي كه داشتيد ولي در بعضي اوقات اخبار منتقدانه شما حساسيت بعضي‌ها را برمي انگيخت بهتر بود.بالاخره مردم حرف چه كسي ر ا قبول كنند رسانه ها يا مديران يا مدم معترض را اكث كساني كه جلوي آموزش وپرورش مازندران تجمع كردند در روز بعد از اعلام نتيجه آزمون از عملكرد آموزش وپرورش انتقاد داشتند وانتقاد به جائي هم بود چون ظاهرا 400نفر ديگر هم جذب آموزش وپرورش شدند.اما جناب فياضي با تمام توان خودش بيان داشت هيچ گونه تقلبي صورت نگرفت.بالخره اين 400تا هم كه انتخاب شدند بيشتر معترضين بودند كه در دم دستگاه مديران وسفارش شده ها بودند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.